Generelle oplysninger:

 

FragtDanmark 

CVR-nr.: 38970097

Adresse: Gydevang 39-41 3450 Alleød

Mailadresse: [email protected]

Telefonnummer: +45 42 41 23 23

Døgnnummer: +45 42 41 23 73

 

 

 

 

 

Produkt-/serviceoplysninger:

FragtDanmark er en ny tjeneste der sikre, at kunden/partneren af platformen kan få transporteret varer ved hjælp af følgende transportmidler:

Varevogn

Liftvogn 

 

Betingelser for Private kunder:

Anvendelsen af et af de ovenstående transportmidler aftales mellem FragtDanmark og kunden. Såfremt varerne er for store eller vejrer mere en det den må i forhold til det aftalte køretøj, er FragtDanmark´s chauffør berettiget til at nægte at medtage varerne (vores biler kan Maks tage 900 kg på lasten). Kunden vil i sådanne tilfælde blive pålagt at betale Mindstepris for transporten, der kunden skal selv være opmærksom på der fragtede vare.

Hvis kunden er i tvivl, står FragtDanmark klar på supporten.

 

Når flyttemændene ankommer til leveringsadressen, er det meget vigtigt, at I står klar med jeres ting, alt er pakket.

 

Der påbegyndes ikke nedpakning når flyttemændene ankommer dette kan overtræde flyttetiden, derefter ville der påregnes ekstra tid, og blive takteres efter timepris. (Den aftale som kunden og FragtDanmark har lavet.)

Skabe og møbler som kan skilles ad, skal helst være skilt ad, da det kan påvirke pladsoptagene I bilen. Skilte møbler som skruer, ikke bliver afmonteret er på egen ansvar under transporten og flytningen.

Hvidevare skal være afmonteret.

U forstærkede bordplade til montering af stenmaterialer af, enhver art, samt u forstærkede bordplader af, enhver art med udskæring, transport/flyttes udelukkende for kundens egen risiko.

Alt skal beskrives, når I booker igennem telefonen, sms eller via. Bookingsystemet under FragtDanmark, kan du se priserne på deres hjemmeside

www.FragtDanmark.dk

Mængden af ting, som ikke bliver nævnt I bookning, kan flyttemændene vælge ikke at tage det med, da der kan være pladsmangle for den valgt bil, der er blevet vurderet til at bruge I opgaven. Derfra vil der påregnes ekstra kørsels, og blive takteres efter timepris. Vær opmærksom VIGTIGT info!

 INGEN DÆKNING:

Under en opgave, er det kundernes eget ansvar, hvis kunden påbegynder at pakke bag laget i bil, eller skubbe til tingene om bag i lastrummet, er det ejerens eget ansvar, som kan risiker at ridse eller andre mindre skader på eget vare.

 

 

 

FragtDanmarks biler er overvåget. Du som kunder giver tilladelse til at overvåges i lastrummet, samt godkender til brug af dokument og fremvises henholdsvis til, skader, tyveri, andre former for ulykker under din transport, fragt, flytning. FragtDanmark øger din sikkerhed og kvalitet under transporten.

 

 

Fortrydelsesret i privatkøb:

Såfremt Kunden/partneren ønsker at annullere en transport, skal Kunden/partneren gøre dette inden for 10 minutter efter bestilling. Såfremt transporten ikke er aflyst inden for de 10 minutter efter, vil Kunden blive opkrævet et gebyr svarerende til det til den tid gældende startgebyr

Hvis Kunden ikke annullerer transporten inden FragtDanmark´s Chauffør når frem til afhentningsstedet, vil Kunden blive opkrævet et afbestillingsgebyr svarende til Mindstepris for transporten.

Såfremt der ikke er en bemyndiget person til stede i forbindelse med levering, er Kunden forpligtet til at betale de yderligere omkostninger, som dette medfører.

 

Betingelser for Erhvervskunder:

Fragtdanmark tjeneste hjælper Kunden/partner med at transportere varer i, varevogne, liftvogne, samt tilknyttede services i form af support, ruteoptimering, IT- og systemdrift, rapportering og dokumentation. 

Anvendelsen af et af de ovenstående transportmidler aftales mellem FragtDanmark og erhvervs kunden/ partneren. Såfremt varerne er for store eller vejrer mere en det valgte køretøj, er FragtDanmark´s chauffør berettiget til at nægte at medtage varerne og dette bliver beskrevet til FragtDanmark (vores biler kan maks tage 900 kg på lasten). Kunden/parterne vil i sådanne tilfælde blive pålagt at betale Mindstepris for transporten.

 

 

 

 

Levering:

Kunden/partneren kan vælge, at varerne må stilles udenfor den påviste adresse. I så fald skal Kunden/partneren tydeligt angive dette i forbindelse med bestillingen. Herefter skal leveringen beskrives for at være sket, når varerne er placeret i overensstemmelse med Kundens angivelse og bestilling til FragtDanmark.

Såfremt at der ikke er en bemyndiget modtager til stede på den af Kunden anviste leveringssted, skal chaufføren eller FragtDanmark support straks forsøge at kontakte Kunden med henblik på at aftale vilkårene for levering. I denne situation vil Kunden være forpligtet til at betale for de ekstra omkostninger, der er forbundet med en sådan levering. Dette gælder dog ikke, hvis Kunden har givet samtykke til, at varerne må stilles udenfor, jf. pkt. 4.2.

Såfremt chaufføren eller FragtDanmark ikke kan komme i kontakt med Kunden eller Kunden i øvrigt ikke kan anvise et alternativt leveringssted på stedet, er chaufføren efter en venteperiode på leveringsstedet berettiget til at returnere varerne til den oprindelige afhentningsadresse. Ventetid samt returnering af varerne betales af Kunden. Såfremt der ikke er en bemyndiget modtager til stede ved returneringen, er Partneren berettiget til at efterlade varerne. Herefter skal risikoen for varerne for overgået til afsenderen af varerne, og varerne er ikke længere omfattet af FragtDanmark’s forsikring. 

FragtDanmark er godkendt til at køre med Farlig gods og udstyret med det rigtigt udstyr.

FragtDanmark uddanner sine medarbejder med ADR bevis og videreuddanner sine medarbejder.

Varer, som FragtDanmark ikke må transportere:

Ulovlige eller farlige varer, som eksempelvis narkotika, våben, ammunition

Varer, der skal anvendes til eller er opnået i forbindelse med ulovlige handlinger.

såfremt Kunden anvender FragtDanmark til transport af ovenstående varer, er disse varer ikke omfattet af FragtDanmark forsikring og denne Aftale vil øjeblikkeligt blive ophævet.

 

Fortrydelsesret i erhvervskøb:

Såfremt Kunden/partneren ønsker at annullere en transport, skal Kunden/partneren gøre dette inden for 10 minutter efter bestilling. Såfremt transporten ikke er aflyst inden for de 10 minutter efter, vil Kunden blive opkrævet et gebyr svarerende til det til den tid gældende startgebyr.

Hvis Kunden/Partneren ikke annullerer transporten inden FragtDanmark’s Chauffør når frem til afhentningsstedet, vil Kunden/Partneren blive opkrævet et afbestillingsgebyr svarende til Mindstepris for transporten.

Såfremt der ikke er en bemyndiget person til stede i forbindelse med levering, er Kunden forpligtet til at betale de yderligere omkostninger, som dette medfører.

 

 

Priser og gebyrer:

FragtDanmark har forbeholder sig ret til i perioder at indføre ændrede afregningsrater på baggrund af markedsføringstiltag, produktudvikling.

Såfremt betaling ikke sker i henhold til disse Forretningsbetingelser eller indgået aftale, forbeholder FragtDanmark sig ret til at overdrage sagen til inkasso i henhold til reglerne imellem FragtDanmark og kunden/partneren.

 

 

 

Betaling:

Vi tager imod, kontanter og Mobile Pay.

Kunden skal betale i henhold til disse Forretningsbetingelser eller særskilt indgået aftale. Betalinger refunderes ikke.

Enhver klage over en gennemført transport eller dennes afregning skal indgives på mail til [email protected] inden for 24 timer efter transporten afsluttes.

Kunden accepterer at ville betale for den gennemførte transporttjeneste, inkl. eventuelle afbestillingsgebyrer, ekstra stop tur/ læssetid, Ved ture hvor FragtDanmark’s vogne afholder yderligere omkostninger såsom broafgifter, færgebilletter, yderligere forsikring, toldbehandling, Parkering, parkeringsbøde m.v., betales dette af kunden. Ved færgeruter tillægges ligeledes den medgåede færgetid tur/retur.

Vi tager ikke kortgebyrer.

Alle priser er inklusive moms og andre afgifter. Alle priser er angivet i DKK.

 

 

 

Oplysninger:

Personoplysninger – FragtDanmark behandler personoplysninger i overensstemmelse med persondataloven.

Oplysninger, som kan knyttes til dig som person, vil aldrig blive tilgængelige for andre virksomheder eller kunne kobles til andre eksterne registre.

Kortoplysninger – Når du handler hos FragtDanmark behandles kortoplysningerne af Nets og DIBS, som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa, Dankort og MasterCard/Eurocard. Alle kortoplysninger håndteres i overensstemmelse med kortorganisationernes regler.

 

 

 

Persondatapolitik:

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos FragtDanmark IVS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på FragtDanmark.dk er FragtDanmark IVS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. 

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på[email protected]

 

 

 

Klageadgang:

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Michelle Karasu på telefon: 42412323 eller sende en mail til [email protected] Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

 

8800 Viborg

www.forbrug.dkHar du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr